02 560 50 90 vrtec@os-negova.si

V letošnjem šolskem letu smo se priključili projektu Unesco, Gozd in naravno okolje skozi otrokove oči.

Narava, gozd, naravno okolje v našem kraju nam ponuja izredno spodbudno učno okolje, polno novosti in presenečenj, omogoča nam raziskovanje sebe, predstavlja prostor za krepitev odnosov, poleg tega pa predstavlja tudi možnosti za sprostitev.

Otroci so skupaj z vzgojiteljicami, v drugem starostnem obdobju, največ časa posvetili obiskovanju in raziskovanju gozda z okolico, otroci prvega starostnega obdobja pa so spoznavali okolico vrtca, igrišče.
Dejavnosti v skupinama 1-3 leta:

  • obisk tetke jesen,
  • urejanje okolice vrtca in igrišča (grabljanje in odvoz listja in pokošene trave s samokolnicami),
  • sankanje,
  • risanje z ledom,
  • barvanje in taljenje snega,
  • risanje s kredami po zaledenelih tleh,
  • raziskovanje vrtčevskega igrišča z lupami (opazovanje žuželk in rastlin),
  • opazovanje in dokumentiranje spreminjanja narave (letni časi),
  • sajenje (rož, pšenice, čebulic),
  • kuhanje pomladnega čaja iz nabranih trobentic in vijolic,
  • odkrivanje in seznanjane s prvimi pomladnimi znanilci ob pomoči »cvetončkov«,
  • prekopavanje peskovnikov,
  • nabiranje prvih pomladnih cvetlic, sušenje in oblikovanje herbarija,
  • igra z naravnim materialom (razvrščanje, sortiranje, likovno ustvarjanje),
  • spoznavanje naravnega okolja in gozda preko različnih vrst literature in multimedija.

Dejavnosti v skupini 3 – 4 leta in 3 – 5 let:

  • raziskovanje gozdnih tal,
  • vaje čuječnosti v gozdu,
  • izdelovanje frotaža na deblih,
  • odkrivanje gozdnega rastlinja s pomočjo »gozdončkov« in »cvetončkov«,
  • priprava gozdne igralnice,
  • daljši sprehodi in pohodi po okoliških gozdovih,
  • nabiranje pljučnika in priprava čaja,
  • sajenje cvetlic,
  • urejanje gredic, cvetličnega in zeliščnega vrta,
  • skrb za ptice pozimi in opazovanje le-teh v gozdu z daljnogledom,
  • prosta igra v gozdu.

Komentarji otrok:

»Kaj ti je najbolj všeč ko gremo v gozd?«

  • »Da se igramo lovca in lisico.«
  • »Da nabiramo pljučnik.«
  • »Da se lahko igramo med drevesi.«
  • »Da kopljemo s palicami po listju.«
  • »Da nabiramo gozdni šopek.«
  • »Da nekaj raziskujemo in imamo lupe.«
  • »Da se igramo v našem kotičku pri drevesu z ogrlico.«
  • »Da si naredimo gugalnico.«
  • »Da objemamo drevesa in poslušamo ptičke.«
  • »Da se delamo da žagamo.«
  • »Všeč mi je, da lahko nabiram rožice.«
  • »Všeč mi je bilo, da smo šli preko malega mosta in smo iskali vodo v naravi.«
  • »Ko smo šli mimo grada, pa smo tam v gozdu nabirali zvončke.«
  • »Ko smo delali gozdne srčke za valentinovo.«
  • »Všeč mi je bilo, da se lahko v gozdu igramo.«
  • »V gozdu so že zrastle lepe rože.«
  • »Všeč so mi drevesa.«

Dejavnosti v gozdu, skupina 5 – 6 let

  • Unesco projekt: Drugačnost nas bogati – tipna pot, hoja z belo palico, hoja z zavezanimi očmi,
  • sestavljanje imen iz naravnega materiala,
  • izdelovanje jesenske dekoracije v gozdu,
  • gibalne minutke v gozdu (razgibavanje z naravnim materialom, hoja po hlodih, razgibavanje z dežniki, …),
  • uporaba »cvetončkov« – prepoznavanje rastlin v gozdu s pomočjo fotografij na karticah – »cvetončkov«,
  • sprehod v gozd v deževnem vremenu z dežniki,
  • nabiranje kostanjev za jesenski piknik,                                                                                                           
  • valentinovo v gozdu,
  • družinsko srečanje v gozdu – pohod do lovskega doma,
  • obisk gozdnega potoka – raziskovanje in eksperimentiranje v potoku,
  • pohod do »Gosijakovega« ribnika – raziskovanje gozdnih cvetlic in plodov.

Komentarji otrok:

  • »Meni je v gozdu listje všeč.«
  • »V gozdu je fajn, s palicami delamo hišo.«
  • »Lepo je in ptički pojejo.«
  • »V gozdu je svež zrak.«
  • »V gozdu lahko lovimo ravnotežje in hodimo po deblih in vejah.«
  • »Gozd mi je všeč, ker se tam lahko igramo pa pležemo pa skačemo.«
  • »Gozd mi je všeč, ker je okrašen z rožami.«
  • »V gozdu se lahko igramo.«
  • »Meni gozd pomeni, da je zrak pa da veter piha.«

Vse zgoraj naštete dejavnosti, vseh sodelujočih skupin, smo ujeli tudi v foto objektiv in jih v objavili v naši fotogaleriji ter v obliki člankov.
Fotografije si lahko ogledate na naslednjih povezavah spodaj.

Zapisala: Jasmina Puhar, vzg.

 

Dostopnost